Youtube annoncering er blevet populært. Der er i dag mange der vælger at promovere sig selv på forskellige medier. Facebook er meget populært til at promovere sig selv på. Det samme er Google. Der er nogle mennesker, der kun bruger Youtube annoncering, men hvad er det lige præcis Youtube annoncering er for noget, og er det noget du kan bruge? Hvad er styrkerne og svagheder ved lige præcis denne form for markedsføring, og hvor dyrt er det?
Youtube annoncering er en smart måde at markedsføre sig selv på, hvis man har godt content i form af videoer. Youtube er det ideelle sted at være, når det kommer til videoer, men det er også her man møder hård konkurrence. Youtube annoncering er meget som det lyder. Det er at markedsføre sig selv på Youtube. Med Youtube annoncering, så er ens målgruppe folk der bruger Youtube, og det kan være smart, hvis man har en målgruppe, også i deres dagligdag benytter sig af Youtube. Med Youtube annoncering, så får du en masse gode overvågningsværktøjer til at finde ud af lige præcis hvad din markedsføring har gjort på en daglig basis, men også meget andet, som kan hjælpe dig med at optimere din markedsføring, så de penge der bliver lagt i dit budget bliver brugt bedre, og dermed optimeret. Dette betyder at du med det samme budget kan tilrettelægge din markedsføring og effektivisere den på en sådan måde, at du får flere henvendelser, end du ellers ville have gjort med den optimerede opsætning af reklamerne.
Google analytics – Et overvågningsværktøj der spiller sammen med Youtube
Google Analytics er et godt værktøj at bruge sammen med Youtube. Eftersom det er Google som har opkøbt Youtube, så skal man ikke være bange for at kombinere Youtube med Google. Google Analytics har en masse smarte funktioner, såsom at vise dig frem på kortet på maps, eller meget andet. Det kommer alt sammen an på hvor du vil hen med din markedsføring. Her får du ligesom med Youtube annonceringen en masse forskellige værktøjer til at overvåge og tracke din markedsføring, så du kan maksimere den på en sådan måde så du får mere ud af de penge du bruger. Du kan f.eks. med Google analytics, kigge på din målgruppes adfærd og meget andet for at blive klogere på hvordan du skal fokusere din markedsføring omkring dem. Sammen med Youtube får du en rigtig god kombi, fordi Google analytics arbejder sammen med Youtube, og bruger du begge dele, så får du et bedre overordnet billede af hvordan din markedsføring går på begge platforme. Du kan nemlig med Google Analytics se hvordan din Youtube markedsføring går. Hold dig ikke tilbage med at bruge værktøjerne sammen.