Facebook AEM er alt det raseri i år. Der har været mange ændringer i, hvordan Facebook rapporterer og måler sin annonceeffektivitet. Dette har ført til en masse forvirring på markedet om, hvad AEM er, hvorfor det betyder noget, og hvordan du kan bruge det til at forbedre din Facebook Ads-ydeevne. I denne artikel vil vi afmystificere AEM og forklare alt hvad du behøver at vide om det!
Hvad er AEM?
Facebooks Aggregerede hændelsesmåling (AEM) er en ny måde at måle annonceeffektivitet på, der har til formål at opfylde Apples iOS14 seneste anonymitetsopdateringer, som alle iOS-apps skal følge. AEM kommer i spil, når brugere fravælger sporing i pop op-vinduet, som Apple viser, første gang du åbner en app som Facebook eller Instagram efter den seneste iOS14-opdatering. De fleste brugere vil sandsynligvis sige nej til sporing, og i betragtning af hvor mange Apple-enheder der er, er det vigtigt at vide om AEM.
Alligevel er der ikke meget, vi ved om detaljerne i AEM. Facebook gav det en beskrivelse, men det er åbent for fortolkning:
“Facebooks aggregerede hændelsesmåling er en protokol, der giver mulighed for måling af webhændelser fra iOS 14-brugere. Aggregeret hændelsesmåling begrænser domæner til 8 konverteringshændelser, der kan bruges til kampagneoptimering. Få mere at vide om, hvordan du konfigurerer hændelser til at bruge Aggregeret hændelsesmåling i Hændelsesadministrator.
Vores løsning er analog med Apples Private Click Measurement, men er designet til at løse vigtige annoncørbrugssager, der ikke er behandlet af Apples forslag. Aggregeret hændelsesmåling vil fortsætte med at udvikle sig med kommende browserændringer for at hjælpe vores annoncører med at understøtte forbrugernes privatliv.”
Forståelse af AEM er meget vigtigt efter de seneste opdateringer. At undgå at lære om det og ignorere det kan muligvis føre til at miste millioner og millioner af potentielle kunder, der bruger iOS-enheder. Vores råd ville være at lære alt hvad du kan om det og implementere det i dine fremtidige marketingkampagner. På denne måde kan du være sikker på, at du ikke går glip af potentielle kunder.
Hvis du gerne vil gå lidt mere i detaljer med det klik her. Denne artikel er et godt udgangspunkt.